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FoodService Europe & Middle East 1 vom 01.02.2019 Seite 8,9,10,11,12,14,15,16,17

Poké

The South Seas in a Bowl

Many call it ‘the perfect fast food’: poké bowl concepts are right on trend in the metropolises of Europe because they offer an alternative to burgers and the like. The bowls are both healthy and tasty, and perfect for the takeaway market as well. They usually combine a base of rice or other popular kind of grain, such as quinoa, with toppings of marinated fish, vegetables and high-quality culinary dressings. Our correspondents introduce successful formulas from their countries.

[22349 Zeichen] € 5,75

FoodService Europe & Middle East 06 vom 01.12.2014 Seite 008 bis 021

Sushi Concepts

Increasing Popularisation

Some twenty years after Europeans first made the acquaintance of Japanese fast food, sushi has, for many city dwellers, become a well-established component of their diet. Foodservice entrepreneurs value the good margins and suitability for all possible formats, from take-aways and delivery services to fast casual and fine dining. As has always been the case, most of the markets are dominated by individual players. But, at the same time, there are some reliable brands, often brands with a strong sense of design, that are managing to establish themselves in a segment where confidence in the safety and quality of the products counts for even more than in many others. Part 2 of our pan-European survey.

[40064 Zeichen] € 5,75

FoodService Europe & Middle East 6 vom 01.12.2014 Seite 8,9,10,12,13,14,16,18,21

Sushi Concepts

Increasing Popularisation

Some twenty years after Europeans first made the acquaintance of Japanese fast food, sushi has, for many city dwellers, become a well-established component of their diet. Foodservice entrepreneurs value the good margins and suitability for all possible formats, from take-aways and delivery services to fast casual and fine dining. As has always been the case, most of the markets are dominated by individual players. But, at the same time, there are some reliable brands, often brands with a strong sense of design, that are managing to establish themselves in a segment where confidence in the safety and quality of the products counts for even more than in many others. Part 2 of our pan-European survey.

[40065 Zeichen] € 5,75

Lebensmittel Zeitung 44 vom 31.10.2014 Seite 020

Frischware

Russen wollen sich selbst versorgen

Regierung pumpt Milliarden in Agrarsektor – Probleme in der EU

Moskau. Russland will in den kommenden Jahren die heimische Veredlungswirtschaft mit Milliardenbeträgen fördern, um unabhängiger von Importen zu werden.

[2753 Zeichen] € 5,75

Lebensmittel Zeitung 44 vom 31.10.2014 Seite 20

Frischware

Russen wollen sich selbst versorgen

Regierung pumpt Milliarden in Agrarsektor – Probleme in der EU

Moskau. Russland will in den kommenden Jahren die heimische Veredlungswirtschaft mit Milliardenbeträgen fördern, um unabhängiger von Importen zu werden.

[2753 Zeichen] € 5,75

Lebensmittel Zeitung 06 vom 07.02.2014 Seite 020

Frischware

Fleischpreis auf Talfahrt

Russlands Importstopp sorgt für Angebotsdruck am Markt

Brüssel. Russland hat wegen des Nachweises der Afrikanischen Schweinepest in Litauen die Grenzen für europäisches Schweinefleisch dicht gemacht. Die Preise sind auf Talfahrt.

[2874 Zeichen] € 5,75

Lebensmittel Zeitung 6 vom 07.02.2014 Seite 20

Frischware

Fleischpreis auf Talfahrt

Russlands Importstopp sorgt für Angebotsdruck am Markt

Brüssel. Russland hat wegen des Nachweises der Afrikanischen Schweinepest in Litauen die Grenzen für europäisches Schweinefleisch dicht gemacht. Die Preise sind auf Talfahrt.

[2874 Zeichen] € 5,75

TextilWirtschaft 16 vom 21.04.2011 Seite 20,21,22,23,24,25

Business

FAMILY BUSINESS

Vor 100 Jahren eröffnete in Berlin das erste deutsche C&A-Haus. 70 Jahre, nachdem die Familie Brenninkmeijer im holländischen Sneek ins Textilgeschäft eingestiegen war. Die spannende Geschichte des Unternehmens ist eng mit der Entwicklung des Textile

Nichts in Mettingen lässt vermuten, dass man sich an einem historischen Ort befindet. Dabei ist das 12000-Seelen-Nest so etwas wie die Wiege des europäischen Textilhandels. Von hier brachen im 17. Jahrhundert junge Männer auf, um als Stoffhändler Lei

[23305 Zeichen] Tooltip
ZWEI JAHRZEHNTE C&A DEUTSCHLAND Umsatz und Ergebnis von C&A Deutschland 1900 - 2011 in Mill. Euro C&A EUROPAWEIT AUF DEM VORMARSCH Umsätze, Marktanteile und Filialen von C&A Europa (2010/2011)
€ 5,75

Lebensmittel Zeitung 39 vom 01.10.2010 Seite 022

Frischware

KURZ NOTIERT

Verkauf: Der französische Geflügelkonzern Duc trennt sich wieder von Cobral, einem Produzenten von Traiteurware, Crêpes und Snacks. Duc hatte im Dezember 2007 Cobral für 1,8 Mio. Euro übernommen. Das Unternehmen produziert an zwei Standorten. Übernommen

[3025 Zeichen] € 5,75

Food Service Europe & Middle East Nr. 04 vom 10.08.2007 Seite 008

Beach Bars

'Out of Town' in Town

Long gone are the times when it was only possible to feel coastal sand under your feet on holiday. Today, more and more European city dwellers can enjoy that relaxing beach feeling just around the corner. Quick-witted restaurateurs are reclaiming disused areas in densely populated areas and turning them into exotic paradises with a Caribbean atmosphere. The entrepreneurial risk: if the summer is wet, the investment is likely to be washed away. However, restaurateurs who also invest in weather protection without watering down the authentic beach feeling will not, generally speaking, have built on sand. A pan-European survey.

[52338 Zeichen] € 5,75

 
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