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Lebensmittel Zeitung 9 vom 03.03.2023 Seite 10

Handel

Metro hält an Asien fest

Großhändler verkauft Pakistan und Kasachstan nicht – Geschäft in den Niederlanden wird noch saniert

Nach dem Verkauf des Indiengeschäfts plant Metro vorläufig keine weiteren Desinvestments. In den Niederlanden und Kasachstan schreibt der Konzern noch rote Zahlen.

[3640 Zeichen] € 5,75

Lebensmittel Zeitung 49 vom 09.12.2022 Seite 8

Handel

Metro strafft das Auslandsgeschäft

Schrittweiser Rückzug aus Asien – Verkaufspläne in Indien – Sligro darf in Belgien zukaufen

Metro streicht das Asien-Geschäft zusammen und plant den Rückzug auch aus Indien. Die Region Asien steht nur noch für rund 1,2 Mrd. Euro Umsatz. CEO Steffen Greubel konzentriert sich auf West- und Osteuropa.

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Asien spielt kaum noch eine Rolle - Umsatzverteilung der Metro-Regionen in Mrd. Euro
€ 5,75

Lebensmittel Zeitung 41 vom 14.10.2022 Seite 6

Handel

Russland wirft Schatten auf Metro

Starke Umsätze für das Geschäftsjahr 2021/22 erwartet – Ertragsdruck bleibt

Der Umsatz von Metro steigt wie lange nicht. Dennoch fällt die Bilanz zwiegespalten aus, wenn CEO Steffen Greubel kommende Woche Zahlen für das abgelaufene Geschäftsjahr präsentiert. Ein schwer kalkulierbares Risiko in Russland und Befürchtungen einer Rezession drücken den Aktienkurs.

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Metro-Aktie auf Talfahrt - Börsenkurs in Euro
€ 5,75

FoodService Europe & Middle East 3 vom 28.06.2019 Seite 32,33,34,35,36,37,38,39,40,41

ANUGA Special Leaders Club

Award-worthy new-comers

Innovative power is the benchmark for all concepts thriving to receive the Golden, Silver or Bronze Palm of the International Leaders Club. In 2018, for the 10th edition of the in-ternational awards, the 500 member-strong foodservice network (11,000 restaurants) chose three out-standing concepts from Belgium, France and Russia from among the winners of the national awards. They represent a young and up-coming generation of passionate restaurateurs, who put authenticity first. Their approaches to providing exceptional foodservice experiences are quite distinctive – and worth a closer look.

[24782 Zeichen] € 5,75

Lebensmittel Zeitung 19 vom 11.05.2018 Seite 6

Handel

Metro tauscht C+C-Spitze aus

Philippe Palazzi wird neuer Vorstand und COO – Pieter C. Boone verlässt das Unternehmen

Düsseldorf. Nach der Korrektur der Jahresprognose mischt Metro nun den Vorstand auf. Der Konzern trennt sich von Chief Operating Officer Pieter C. Boone und holt Philippe Palazzi in die Topetage.

[3002 Zeichen] € 5,75

Lebensmittel Zeitung 36 vom 05.09.2014 Seite 018

Frischware

Embargo verändert die Warenströme bei Fleisch

Deutschland bleibt wichtigster Handelspartner – Round Table der belgischen Fleischwirtschaft

Brüssel. Das Russland-Embargo trifft die belgischen Schlachter und Zerleger. Wachstumsmärkte sehen die Unternehmen in Fernost.

[1405 Zeichen] € 5,75

Lebensmittel Zeitung 36 vom 05.09.2014 Seite 18

Frischware

Embargo verändert die Warenströme bei Fleisch

Deutschland bleibt wichtigster Handelspartner – Round Table der belgischen Fleischwirtschaft

Brüssel. Das Russland-Embargo trifft die belgischen Schlachter und Zerleger. Wachstumsmärkte sehen die Unternehmen in Fernost.

[1405 Zeichen] € 5,75

FoodService Europe & Middle East 04 vom 22.08.2014 Seite 008 bis 019

Casual Italian Restaurants

Message Full of Passion

Italian cuisine is a great favourite all around the world: it has found friends of all ages and in every income group, thus making it suitable for a mass market. Pizza in particular has become one of the world’s bestsellers on every level from snack foods to fine dining. Most of the fast-casual and casual-dining concepts with an Italian emphasis are multipliable as well as exportable. And they are also asserting themselves successfully against increasing competition from other ethnic cuisines. The reasons for this are their ability to adapt to regional preferences and their unshakeable image as a healthy alternative to traditional fast food. In a nutshell, Italian food carries a message full of passion and a love of life. Part 2 of our pan-European survey.

[39604 Zeichen] € 5,75

FoodService Europe & Middle East 4 vom 22.08.2014 Seite 8,9,10,12,13,16,17,18,19

Casual Italian Restaurants

Message Full of Passion

Italian cuisine is a great favourite all around the world: it has found friends of all ages and in every income group, thus making it suitable for a mass market. Pizza in particular has become one of the world’s bestsellers on every level from snack foods to fine dining. Most of the fast-casual and casual-dining concepts with an Italian emphasis are multipliable as well as exportable. And they are also asserting themselves successfully against increasing competition from other ethnic cuisines. The reasons for this are their ability to adapt to regional preferences and their unshakeable image as a healthy alternative to traditional fast food. In a nutshell, Italian food carries a message full of passion and a love of life. Part 2 of our pan-European survey.

[39605 Zeichen] € 5,75

FoodService Europe & Middle East 05 vom 08.10.2013 Seite 020 bis 023

Concepts to watch

Concepts to watch

France El Rancho Opens on the Motorway El Rancho, the leading chain of Tex-Mex sit-down restaurants in France (28 restaurants, of which 18 are company-owned and 10 franchises) opened its first El Rancho ‘Express’ concept at the Porte-lès-Valence se

[16297 Zeichen] € 5,75

 
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