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    FoodService Europe & Middle East 4 vom 21.08.2015 Seite 52,53,54,55,56,57,58,59,60

    Trend

    Cumulative Attractiveness

    Traditionally, market halls are popular with many people. As a source of nourishment for the community, they stand for freshness and skilled trades. Market halls are where culinary specialities and specialists from all around the world meet. In recent years, more and more location developers have seized on the good image of market halls and transferred it to a modern mix of retail and foodservice outlets. Selected examples from Europe. GW/BS/KS

    [15895 Zeichen] € 5,75

    Food Service Nr.06 vom 13.06.2000 Seite 054

    Fun & Foodservice

    HÖHER, schneller, exotischer

    Es geht um Freizeitparks: Das Geschäft boomt. Je höher, schneller und exotischer die Attraktionen, desto stärker das Interesse der kleinen, aber auch der erwachsenen Besucher. Um ehrlich zu sein, Foodservice ist hier kein wirklicher Anziehungspunkt, aber das F&B-Geschäft spielt mit 20 - 35 % der gesamten Einnahmen gleich nach den Eintrittsgeldern die wichtigste Nebenrolle. Es gilt: Hand-held Snacks und Softdrinks sind die Bestseller. Diverse westeuropäische Länder und ihre Topp-Parks - plus Ausflug zu Walt Disney World in Florida, der Benchmark schlechthin.

    [7398 Zeichen] Tooltip
    Altersstruktur

    Freizeitparks in Großbritannien

    Europa-Park Rust
    € 5,75

    Food Service Europe Nr.02 vom 22.05.2000 Seite 008

    Leisure

    Fun & Foodservice

    Regardless where you look in Europe, or the whole world for that matter, the leisure business is booming. And the theme parks are noticing this, too. The higher, the faster and the more exotic the attractions, the greater is the interest shown by visitors both young and old. Foodservice alone is not an attraction. However, it accounts for 20 to 35% of receipts after admission charges and thus plays the most important supporting role. Hand-held snacks and soft drinks are the best sellers. A tour of various European countries and their top parks, with a detour to Walt Disney World Resort in Buena Vista near Orlando, Florida.

    [27646 Zeichen] Tooltip
    Parks in Spain

    France: Major Theme Parcs

    Germany: Top 4
    € 5,75