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Food Service Europe & Middle East Nr.06 vom 02.12.2009 Seite 008

Branded Hotel Restaurants

Indicators of F&B Expertise

In most European countries, it is still the exception rather than the rule for hotel chains to create their own restaurant brands and multiply them via their own hotels. Partnerships between hotels and external F&B brands are also rare on the continent and that despite the fact that they boost hotels' image and positioning. Our pan-European survey portrays hotel chains - from good and reasonably priced to elegant and expensive - with restaurant brands that underscore the qualities of the hotel and, in addition to hotel guests, attract outside guests, especially locals.

[47177 Zeichen] € 5,75

Food Service Europe & Middle East Nr.01 vom 16.02.2009 Seite 018

Hot Trend

Exclusive Retreats for High Yield Passengers

Premium customers are the most coveted in the airline business. In the battle to attract this high-grade clientele, more and more airlines are banking on pre-flight services. Hence, a general improvement of lounge facilities can be observed worldwide. First and business class customers, as well as frequent flyers, can take advantage of luxuriously equipped airline lounges meeting five-star standards. A luxury, by the way, that can also be purchased without frequent flyer miles thanks to companies such as Priority Pass. Increasingly, the upgrading programme also includes a range of food & beverages that is no longer limited to a selection of snacks. Here is an overview including some examples of lounges run by the airport operators or ground services contractors themselves. MW

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Best 1st Class Lounges - Skytrax-Ranking 2008
€ 5,75

TextilWirtschaft 22 vom 31.05.2007 Seite 048

Business Industrie

Le Coq Sportif neu aufgestellt

2008 sind eine Aktivsport-Kollektion und ein Store-Konzept geplant

Die französische Sportmarke Le Coq Sportif will wieder expandieren. Das Unternehmen, das in den 90er Jahren zu Adidas gehörte und seit Ende 2005 vom schweizerischen Investmentfonds Airesis kontrolliert wird, hat im vergangenem Jahr sein Mitarbeiter-Team

[1883 Zeichen] € 5,75

Lebensmittel Zeitung 52 vom 29.12.2006 Seite 014

Rückblick Frischware

HIGHLIGHTS

Januar · Hochwald Nahrungsmittel-Werke: Die deutsche Molkereigenossenschaft kauft ein weiteres Werk des Nestlé-Konzerns. Zu dem Kondensmilchbetrieb im niederländischen Bolsward gehören auch die Marken "Bonny" und "Carnation". · Del Monte: Der Fruchtverma

[4786 Zeichen] € 5,75

TextilWirtschaft 06 vom 09.02.2006 Seite 012

News

Puma: Michael Specht übernimmt das Retail-Geschäft

Der 43-Jährige soll die Vertikalisierung vorantreiben

Michael Specht wird neuer Global Head of Retail bei der Puma AG. Der 43-Jährige ist derzeit noch als Geschäftsführer der Foot Locker Germany GmbH & Co KG im bayerischen Eggstätt zuständig für die Foot Locker-Filialen in Zentraleuropa, Skandinavien und Os

[1548 Zeichen] € 5,75

Food Service Europe & Middle East Trend Edition 2005 vom 19.07.2005 Seite 021

Concepts to Watch

Fresh Ideas

Young, creative concepts from all over Europe: our virtual study tour reveals a number of key trends. Apart from strong dynamics in the fast-casual field, there is a striking large number of concepts focusing on healthier menus and healthier ingredients in terms of organic products or fair-trade sourcing. Combined, multi-use options include a mix of foodservice and retail outlets/gyms. From Scandinavia to Italy, wine and wine bars are very much en vogue - including new self-service solutions.

[49215 Zeichen] € 5,75

Lebensmittel Zeitung 26 vom 01.07.2005 Seite 037

Service Management und Karriere

Persönliche Verantwortung ist verlangt

Kellogg Frankreich: Klare Vorgaben und Überprüfung zeigen positive Ergebnisse - DDI fungiert als Coach

Rosny-sous-Bois, 30. Juni. Weil die Ergebnisse des Unternehmens weit hinter den Wachstumszielen zurück geblieben waren, hat Kellogg Frankreich ein Zielvereinbarungs- und Leistungsbeurteilungssystem für seine Mitarbeiter eingeführt. In den Jahren 2000 und

[5336 Zeichen] € 5,75

Food Service Europe & Middle East Trend Edition 2004 vom 20.07.2004 Seite 035

Concepts to Watch

Daring to Be Different

Our colourful tour of Europe's foodservice scene focuses on young, unconventional concepts that dare to be different either in their entirety or in detail: ideas with innovative value added - original, striking and future-oriented. Some have already been multiplied. Most are still in the test phase. Behind the majority, you will find individual entrepreneurs - but not always. A kaleidoscope of creativity: be inspired!

[44169 Zeichen] € 5,75

Food Service Europe Nr.04 vom 22.11.2002 Seite 010

Steakhouses

Only a few US Chains

In Europe, pure steakhouse chains emerged in UK in the 50s, in France in the late 60s and in Scandinavia and Germany in the 70s. However, it was not until the late 80s that they reached Portugal, Spain and Italy, where chain operations still are in their early stage. Located centrally or as freestanders, often with farmhouse design or (modern) Argentine style, they all offer tableservice and are focused on grilled meat (up to 50% of sales). Average checks are about EUR 15-30 and sales go up to EUR 2-3 m/unit. After 2000, BSE and foot-and-mouth disease created great consumer uncertainty and many steakhouses expanded their menus to include fish, chicken and vegetarian alternatives. The demand for meat has been rising again since it has been possible to give consumers assurances about its origins. This has encouraged some chains to expand internationally - and not just within Europe. Interesting in this connection is the fact that US concepts hardly ever succeeded in Europe.

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UK: Top Steakhouses

UK: Pub Chains with Steaks

UK Steak Sales - beef frying/grilling steak -
€ 5,75

TextilWirtschaft 47 vom 21.11.2002 Seite 068

Business Thema

Luxus und Sport auf Pole Position

Luxuslabels und Sportbekleidungs-Produzenten sind die Gewinner in der Umsatz-Rangliste der größten Bekleidungslieferanten Europas 2001. Zweistellige Zuwächse meldeten auch System-Anbieter und etablierte große Marken. Die schlechte Konjunktur traf vor allem die deutschen Hersteller. Mehr als ein Drittel der 61 in der Liste erfassten Lieferanten verzeichneten im vergangenen Jahr ein Minus.

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Die größten Bekleidungslieferanten Europas 2001 - Rangliste der Unternehmen mit mehr als 75 Mill. Euro Umsatz
€ 5,75

 
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